Új lap - 1
                                                                                                                                         

                                                                                                Videók  a  berepülésekről,  gép  építésről,  oktatásról→→→                          

                                                                                                Farkkormányos  C-17  és  kacsacsőr  a  levegőben→→→

                                                                                                Subaru  CXM  botkormányos  változatban→→→   

                                                                                                Oktatás, vizsgáztatás  Attalában→→→

                                                                                                Linkek, hasznos oldalak→→→

                                                                                                Kezdő lap→→→

 

                         

                                                                                                                                            Suzuki trike építés

 

 

                                                                                                                                         

 

                                                                                                                                                        

                                                                                                                          

 

 

 

 

   
   
A  lendkerék,  fele  súlyúra  le  lett  faragva.  Utána  centírózás !!  Az  első  tárcsa  csak  esztergálva  van.
   
   
   
A  Trabant  tank  ideális,  24-literes.  Frankón  be  lehet  építeni  a  műszereket.
   
   
Lada  üzemanyag  szint  jelző  adója,  és  az  eredeti  Suzuki  tápszivattyú,  irány  a  Trabant  tank.
   
   
   
   
   
   
   
Na  végre,   már  víz  is  van  a  motorban.
   
   
   
Első indítás a trikeon. A motor tökéletesen üzemel.
   
   
A  gumi  bakokat  lecseréltem,  mert  bonyolult  lett  volna  a  megtámasztás.
   
   
Ezek  a  szilentek  frankón  tartják  a  motort  mid  két  irányban,  és  megbízhatóak.
   
   
   
A  szerelés  is  sokkal  könnyebb  és  egyszerűbb. 
   
   
   
A  véglegesen  elkészült  motortartó  keret. 
   
   
Ez  itt pedig  egy  új  Fiat  hűtő.  Gumi  bakokkal  csillapítva.
   
   
   
Kezdhetem  a  műszerfal  megépítését.
   
   
Alap  műszerek:  varió,  magasság,  sebesség.

Motor  műszerek:  fordulat,  vízhőfok,  üzemanyagszint,  töltés /volt/.

   
   
Megszületett  a  műalkotás.
   
   
A  járgány  repülésre  kész.  Teljes  szétszerelés, utána  festés,  horganyozás  következik.
   
   
Suzuki  motor  letisztítás  előtt.
   
   
Majd  letisztítás  után.   A  homok  fúvatás  hatásos  módszer. 
   
   
A  Trabant  tankon  se  festék  se  egy  rozsda  folt  nem  található.
   
   
   
Így  néz  ki  a  frissen  lelakkozott  Suzuki  motor.    Jöhet  a  metál  fényezés.
   
   
   
Íme  a  metál  is  elkészült. 
   
   
   
Itt  pedig  a  lehorganyozott  alkatrészek  láthatók.  Kezdhetem  az  összeszerelést.
   
   
   
   
   
   
Hát  elkészült  a  remekmű.  Következik  a "paripa"  betörése.  A  legközelebbi  képek  már  a repülésnél  fognak  készülni.  Sok  szerencsés  leszállást  mindenkinek.
   
   
   
   
   
   
   
Hát  eljött  a  nap és  a  "paripa"  belett  törve.  Mindennel  megvagyok  elégedve,  az első  ülés kivételével,  amit  már  holnap  elkezdek  átalakítani.  Ma  egyedül  repültem   1.5  órát  és  7  liter  benzint  fogyasztott  a  motor.   Üdv  mindenkinek.     
   
   
                                 

Egy  új  nap.   BB-2es  szárnyal  is  ki próbáltam  a  szerkentyűt.  Megmértem  az  üzemanyag  fogyasztást   3.5 l/h  fogyott egy személlyel.!!!!!!                  

 

 

   
   
A következő kísérlet is elérkezett. Az ösztönöm nem hagyott nyugodni és kipróbáltam a 15m2 - es szárnyal, hogy viselkedik a járgány. A tapasztalat a következő. Ennek a szárnyak a sebesség tartománya rendkívül nagy. Tud repülni, 50 - 130 km között. 100 km - es tempónál már, 4000 - es fordulatra van szükség. 120 km - nél kell a 4200 - as fordulat. Hogyha utassal repülők, 4000 - 4200 - as fordulaton 80 - 100 km sebességgel utazom. Az utas max 100 kg. A fogyasztás ezzel a szárnyal   6  l / h
   
   
   
   
Az első futómű, legyen rugózott, mert kényelmes és hasznos. Csak kettő kg plusz súlyt jelent.    
   
   
3800 - as fordulat, 80 - km - es sebesség, 0 - varió. Ezt a tempót sokáig kell bírni a motornak. Így egyszerűen nem lehet, lehetetlenség széthajtani. Hát röviden ennyi.
   
   
Suzuki 1000 - es Szlovák légcsavarral. Suzuki 1300 - as Velez légcsavarral.
   
   
   
 

A Suzuki gépem kapott egy C17 - es szárnyat, egy 1300 - as Suzuki motort, valamint, egy nagyobb teljesítményű légcsavart. A motor, 68 LE. Ez a légcsavar a Velez Józsi gyártmánya. A sárkányrepülés nagyban függ a légcsavar teljesítményétől, mivel, megfelelő toló erőre van szükség. A légcsavar teljesítménye, hatásfoka, viszont nagy mértékben függ az anyagtól, az anyag minőségétől, súlyától, és nem utolsó sorban ami a leg lényegesebb, a profiltól. Ezzel a légcsavarral a jelenlegi beállítással, 4200 - as fordulaton 150 kg a tolóerő. Kisebb légcsavar állásszögnél, 5300 - as fordulaton a tolóerő, 190 kg. Utazó sebességnél, kettő személlyel, elég a 3200 - 3300 - as fordulat. Mivel a motor fordulatot lejjebb tudtam venni 600 - 800 al !!!, ami nem kis eredmény, a fogyasztás is le ment kettő literrel, ami anyagi szempontból nem hátrányos. Ennél a légcsavarnál jobbat jelenleg nem ismerek magyar országon. A bal oldali képen a Szlovák légcsavar látható amit kimondottan magas fordulatú motorhoz ajánlok / Rotax /. Nem alkalmas a nyomatékos, alacsony fordulatú motorokhoz . A szárnyal kapcsolatosan: Ez a szárny típus, közép kategóriának számít. Egyaránt alkalmas, utas reptetésre és oktatásra is. A sebesség tartománya, 60 - 110 km között. A szárnyat fel szereltem kettő db "sebváltóval". Állítható flatter zsinórzattal, valamint, elektromos trimmelővel. A kettő együtt nagyon hatásos tud lenni. Egyik pillanatban 60 km - es sebességgel utazom, szinte lebegek, a másik pillanatban, pedig már 110 km - re gyorsítok, minden erőfeszítés nélkül. 

 

                                                            E-mail:  repulostomi@freemail.hu                              Videók a  berepülésekről→→→

 

                                                                                          Tel:   +36 - 30 - 417 - 1216