Videók a berepülésekről, gép építésről, oktatásról→→→ Subaru CXM botkormányos változatban→→→ 1000 - 1300 - as Suzuki járgány→→→
Attalai Motoros Sárkányrepülő Klub
2008.01.01.- töl. Megalakult a motoros sárkányrepülő klub Attalában. Szeretettel várjuk a leendő klubtársakat, repülni vágyókat és nem utolsó sorban, a kollégákat. Érdeklődni lehet az alul található címeken. Elvünk: minél többen lenni, jó kis közösséget alkotni, jókat repülni, bulizni.
Tisztelt látogató! Nem lehet véletlen, hogy a honlapunkra tévedtél. Valamilyen szinten, rokonszenvezel a repüléssel. A sors még összehozhat bennünket ebben a kicsi országban. Ha úgy érzed, hogy szívesen támogatnál bennünket, rendelkezz az adód 1% káról. Adószám: 18867868 - 1 - 17
Tisztségviselők
Lalák Tamás Tel: +36 - 30 - 465 - 6760 E - mail: lalaktomi1@t-online.hu pilóta Attala Mészöly László Tel: +36 - 30 - 306 - 2476 E - mail: meszoly@freemail.hu pilóta Attala Juhász Tamás Tel: +36 - 30 - 417 - 1216 E - mail: repulostomi@freemail.hu oktató Csikóstőttős
Tagok létszáma 21-fő
|
|||||||
Lalák Tamás | Mészöly László | Juhász Tamás | László Roland | Izsák Ferenc | Tóth Krisztián | Pincz József | |
Venicz József | Sebestyén c | Csősz László | Sánta Zoltán | Keszthelyi István | Almási Csaba | Fenyőfalvi Zoltán | |
Gazda László | Tihai Balázs | Bakonyi Ákos | Ferencz Balázs | Egyed Árpád | Horváth Patrik | Szász Attila | |
1. Lalák Tamás. Attala. Széchenyi. u. 29. 2. Mészöly László. Attala. Ady. E. u. 4. 3. Juhász Tamás. Csikóstőttős. Szabadság. u. 21. 4. László Roland. Pécs. Forrás Dűlő. 7. 5. Izsák Ferenc. Kozármisleny. Mikszáth. K. u. 40. 6. Tóth Krisztián. Szentlászló. Kossúth Lajos. u. 2. 7. Pincz József. Kaposvár. Kodolányi. u. 2. 8. Keszthelyi István. Pellérd. Rákóczi. u. 3. 9. Csősz László. Mágocs. Árpád. u. 1. 10. Sánta Zoltán. Dombóvár. Ivanich Antal. u.9. 11. Gazda László. Mánfa. Kaposvári. u. 210/b
|
12. Egyed Árpád. Kapospula. Rákóczi. u. 72. 13. Venicz József. Szigetvár. Kárpátok. u. 62. 14. Almási Csaba. Budapest. Vasút. Sor. 44. 15. Sebestyén Zoltán. Tamási. Bem. u. 28. 16. Horváth Patrik. Barcs-Somogytarnóca. Zöldmező. u. 9. 17. Ferencz Balázs. Körmend. IV. Béla Király. u. 5/1 18. Bakonyi Ákos. Lengyel. Petőfi. u. 63/b 19. Tihai Balász. Mánfa. Ovoda. u. 18 20. Fenyöfalvi Zoltán. Zselickislak. Kossuth Lajos. u. 48/a 21. Száz Attila. Pécs. Magyarüregi. u. 120.
|
Oktatás,vizsgáztatás
Úgy érzed bonyolult, nehezen elérhető, körülményes, nem tudod megtanulni, esetleg sokba kerül? - egy pár mondatban leírnám a saját véleményemet. Ebben a cipőben jártam én is amiben most te. Taszáron rendezett repülőnap alkalmával, megismerkedtem egy sárkányrepülős pilótával, aki azóta is a barátom. Megmutatott nekem egypár sárkányrepülőt a kiállított gépek közül. Hogyan kell irányítani, melyik a gázpedál a fék, motor, légcsavar, stb. Beleültem a földön és képzeletben repültem egyet. Ez a találkozás 1991 - ben volt. 1992 - ben elkezdtem a tanfolyamot és 10 - óra repülés után pilóta lettem. Ez most így tudom, túl egyszerűnek tűnik. Én azt mondtam akkor, nem létezik, hogy én nem tudom ezt megtanulni. Megvásároltam az első gépemet, arra gondolva, hogy így sokkal olcsóbb az oktatás. Mi történt? - megtanultam a repülést. 1996 ban sportoktatóiból sikeres vizsgát tettem, tehát oktatom is a repülést nem csak hobbizgatok. Hogyha már nem bírod a tétlenséget, szeretnéd megvalósítani az álmodat, nem akarod, hogy az idő elszálljon, vedd a fáradságot és telefonálj, vagy írj egy e-mailt. Itt Attalában megnézheted az összeszerelt gépeket, hogyha van elég bátorságod és kedved is hozzá, repülhetsz egy próbarepülést is. Lalák Tamás és Mészőly László is szívesen álnak azok rendelkezésére akik, megszeretnének ismerkedni a repülés élményével. Tanfolyamra jelentkezés feltétele: megfelelő orvosi alkalmatosság, betöltött 16 élet év. Elméleti és gyakorlati oktatás Attalában. A sárkányrepülő oktatást, egy próba /szoktató/ repüléssel kell kezdeni azoknak akik még nem repültek. A próba repülést Attalában megtudjuk ejteni. Az oktatási időtartam a növendék tehetségétől nagyban függ. Minimum tíz óra repülés szükséges. Oktatási díj 300.000 Ft, 30.000 Ft / h. Természetesen az árak a vizsgadíjat is magukba foglalják. Tavasztól őszig tartó folyamatos oktatás. Aki még nem repült, de szeretné kipróbálni, szintén jelentkezzen bátran, hívjon bennünket telefonon, vagy írjon egy e-mailt.
|
||||||
Suzuki 1000 - es Szlovák légcsavarral, C17 szárny. | Suzuki 1300 - as Velez légcsavarral, C17 szárny. | |||||
Suzuki 1300 - as, C15D szárny. | Elől hátul rugózott trike. | |||||
|
||||||
A Suzuki gépem kapott egy C15 D szárnyat, egy
1300 - as Suzuki motort, valamint, egy nagyobb teljesítményű légcsavart. A
trike rugózottra át lett alakítva, ezzel is segítve az oktatást.
A
motor, 68 LE. Ez
a légcsavar a Velez Józsi gyártmánya. A sárkányrepülés nagyban függ a
légcsavar teljesítményétől, mivel, megfelelő toló erőre van szükség. A
légcsavar teljesítménye, hatásfoka, viszont nagy mértékben függ az anyagtól,
az anyag minőségétől, súlyától, és nem utolsó sorban ami a leg lényegesebb,
a profiltól. Ezzel a légcsavarral a jelenlegi beállítással, 4200 - as
fordulaton 150 kg a tolóerő. Kisebb légcsavar állásszögnél, 5300 - as
fordulaton a tolóerő, 190 kg. Utazó sebességnél, kettő személlyel,
elég a 3200 - 3300 - as fordulat. Mivel a motor fordulatot lejjebb tudtam
venni 600 - 800 al !!!, ami nem kis eredmény, a fogyasztás is le ment kettő
literrel, ami anyagi szempontból nem hátrányos. Ennél a légcsavarnál jobbat
jelenleg nem ismerek magyar országon. A bal oldali képen a Szlovák légcsavar
látható amit kimondottan magas fordulatú motorhoz ajánlok / Rotax /. Nem
alkalmas a nyomatékos, alacsony fordulatú motorokhoz. A
szárnyal kapcsolatosan: Ez a szárny típus, a modernebb típusokat képviseli,
felülete 15 m2. Egyaránt alkalmas, utas reptetésre és oktatásra is. A sebesség tartománya,
60 - 140 km között van.
Juhász Tamás
|
||||||
Elkészült az Attalai hangár. Érdemes megnézni, Lalák Tamás milyen nagy áldozatot hozott a repülésért. Elmondhatjuk nem sok társunk teheti ezt meg. Mindenképen dicséretet érdemel.
E-mail: lalaktomi1@t-online.hu Lalák Tamás Tel: 30-465-6760
|
||||||
Ezek a képek a kétirányú leszállót mutatják Észak - Dél - 220m x 50m Kelet - Nyugat - 350m x 30m Koordináta: N 46°23'03. E 18°04'05.
|
||||||
Ezen a képen, Attala látható. A falut a 61-es út keresztezi. A kép alján vízszintes irányban húzódik a 61- es út. A faluban egy útkereszteződés található, amire a közelében elhelyezkedő templom figyelmeztet. Kaposvár felöl érkezőknek balra, Dombóvár felöl érkezőknek, pedig jobbra kell lefordulni a 61-es útról. Az utca neve Széchenyi. u. A kereszteződéstől kb 500 m - re van az utca vége. Jobb oldalon meglátod a hangárt és a vele szemben kiépített leszállót. | ||||||
Ez a gép a Lalák Tamás járgánya. BB - 1 trike, BB - 2 szárny, Rotax 582 - es motor. | ||||||
Ez a gépezet pedig Mészöly László szerkezete. A Laci igen tehetséges pilóta, nyolc óra után egyedül repült. Ő egyébként helikopter pilóta is. BB - 1 trike, BB - 2 szárny, Rotax 503 - as motor.
|
||||||
Ez a szárny a szexi, tud repülni 130 - 140 km - es sebességgel is, de tudja az 50 - et is. | ||||||
A Subaru gép végül a szexi szárnyat kapta. Ez a gép a Szabó Attiláé. Ez a szárny is jelenleg le lett korlátozva max 100 km - es sebességre. A gép meglepően jól repül. | ||||||
Ez a gép Subaru EA81 1800 cm3 85 lóerő CXM szárnyal. | ||||||
A Subaru fölött is nagyon jó indulatúan repült a C17 - es. | ||||||
Megtartottuk Attalában 2007.06.29. - én a műszaki felülvizsgálatot 8 db motoros sárkány trike-on. A vizsgálaton részt vettek a pilóták /gép tulajdonosok/, valamint a hatóság részéről : Vég Pál, Sebők Vendel. | ||||||
E-mail: repulostomi@freemail.hu Oktatásról készült videók→→→→ Tel: +36 - 30 - 417 - 1216 |